Ask the Coach: Πως μπορώ να βελτιώσω την επίδοσή μου;

Από 22 Μαρ 2019

Η βελτίωση του χρόνου στα αρχικά στάδια προπόνησης αντοχής, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα δυναμικό άθλημα όπως το kick boxing, είναι η ερώτηση του φίλου του Advendure Κωνσταντίνου Καλοδιμήδη. Ο καταξιωμένος προπονητής και συνεργάτης μας Ιωάννης Δαγκόγλου, απαντά στην ερώτηση στα πλαίσια της στήλης “ask the coach”, δίνοντας και συγκεκριμένο παράδειγμα προπόνησης για τα αρχικά στάδια τρεξίματος κάποιου αθλούμενου. Στείλτε τις απορίες / ερωτήσεις σας που να αφορούν γενικότερα θέματα προπονητικής κτλ. στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., ώστε να αναλυθούν από τους έμπειρους συνεργάτες μας, αφού πρώτα εξετάσετε αν έχουν ήδη απαντηθεί σε προηγούμενα άρθρα της στήλης στο παρελθόν.

 

 

[Κωνσταντίνος Καλοδιμήδης]: Καλησπέρα, είμαι ο Κωνσταντίνος, είμαι 28 χρονών και τελευταία άρχισα  να αθλούμαι. Στην αρχή, πριν 1 χρόνο άρχισα να περπατάω καθημερινά 5 χιλιόμετρα. Μετά από μισό χρόνο άρχισα να πηγαίνω σε ένα πάρκο και έκανα 500 μέτρα τρέξιμο, 500 μέτρα περπάτημα κλπ … έφτασα λοιπόν στο σήμερα και εδώ και δυο εβδομάδες κατάφερα να βγάζω με συνεχές τρέξιμο 5 km. Τρέχω λοιπόν κάθε μέρα (εκτός από Τρίτη και Πέμπτη λόγω μαχητικής προπόνησης στο kick boxing) 5km σε 35 λεπτά και θα ήθελα να μάθω πως μπορώ να βελτιώσω το χρόνο μου και να φτάσω σε ικανοποιητικό χρόνο (ιδανικά να κάνω τα 5km σε 20 λεπτά).

 

[Ιωάννης Δαγκόγλου]: Κωνσταντίνε, συγχαρητήρια για την μέχρι τώρα προσπάθεια σου και την επίτευξη του πρώτου στόχου για κάποιο ερασιτέχνη δρομέα, ο οποίος είναι να μπορείς να τρέχεις 30+ λεπτά συνεχόμενα. Αυτή είναι η πρώτη φάση που πρέπει να ολοκληρώσει κάποιος για να αρχίσει να τρέχει.  Επόμενος στόχος σου θα πρέπει να είναι να προσπαθήσεις αργά και προοδευτικά να ανεβάσεις τον χρόνο συνεχομένου τρεξίματος, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει κάθε μέρα να κάνεις περισσότερα από τα 5 χιλιόμετρα που τρέχεις έως τώρα. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να κάνεις 7 χιλιόμετρα την Δευτέρα, 5 χιλιόμετρα την Τέταρτη (ανάμεσα στο έντονο πρόγραμμα kick boxing ), 4 χιλιόμετρα την Παρασκευή, πάλι 4 χιλιόμετρα το  Σάββατο και την Κυριακή   5 χιλιόμετρα. Μπορείς να αλλάξεις την σειρά των προπονήσεων μεταξύ Σαββάτου και Κυριακής. Αυτό είναι ένα μοντέλο που εάν το χρησιμοποιήσεις και ανεβάζεις τα χιλιόμετρα προοδευτικά θα σε φτάσει να μπορείς να τρέχεις 10 συνεχόμενα χιλιόμετρα σε μερικές εβδομάδες.

 

Τότε παράλληλα πρέπει να αρχίσεις να βάζεις και άλλες προπονήσεις στο πρόγραμμα σου,  πιο έντονες, όπως ανοίγματα, αλλαγές ρυθμού εναλλάσσοντας έντονα κομμάτια με αλλά πιο χαλαρά, αλλά και τρέξιμο σε ανηφορικά κομμάτια είτε σε συνεχόμενη μορφή είτε σε επαναλήψεις. Όλα αυτά είναι πολύ σύνθετα όμως για να τα αναλύσουμε εδώ, αφού ένα προπονητικό πρόγραμμα φτιάχνεται με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε αθλούμενου και κατάλληλος για να το κάνει είναι ένας προπονητής.

 

Ελπίζω να σου έδωσα μια πρώτη βοήθεια για αυτό το αρχικό στάδιο προπόνησης που βρίσκεσαι.

ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Latest Tweets

The results of @taraweraultra, the 2nd race of @ultratrailwtour https://t.co/RpT7dMnS9G #UTWT https://t.co/f3zD6rTbX4
RT @ITRA_trail: The 2nd race of @ultratrailwtour, @taraweraultra will take place this weekend! It implements the @QUARTZprogram The top 5…
@taraweraultra is the 2nd stop of 2020 @ultratrailwtour #UTWT https://t.co/AYHD0iM5Nb https://t.co/C48kiPqI8R
Follow Advendure on Twitter

Post Gallery

Τα αποτελέσματα του Tarawera Ultra Marathon

CAT S52, ένα όμορφο smartphone για σκληρή χρήση

Τα αποτελέσματα του Salomon Mountain Cup - Πάρνηθα

Οι αιολικοί σταθμοί απειλή για τη βιοποικιλότητα της Οίτης

Merrell MTL Astrum: Ένα εργαλείο για τρέξιμο σε χειμερινές συνθήκες!

Κύκλωμα διακίνησης ερυθροποιητίνης σε όλη την Ευρώπη εξαρθρώθηκε στην Ισπανία...

PETZL Swift RL

Χορτιάτης Trail Run - Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα

MERRELL Moab 2 GTX: Η γοητεία του κλασικού

Legendary Ultra Trail: Οι κανονισμοί του ultra πρωταθλήματος για το 2020

Montane® Spine® Race: O χειμερινός αγώνας θρύλος στα Βρετανικά fells είχε νικητή τον John Kelly

Από το νέο έτος!