Πλάνο για Rodopi Challenge, Εναλλακτική Προπόνηση, Εργομετρικό! Κύριο

Από 27 Οκτ 2014

Ο Πέτρος Πετράκος θέτει τρία ενδιαφέροντα ερωτήματα στα πλαίσια του "Ask The Coach by Dynafit". Πως διαμορφώνεται ένα πρόγραμμα προετοιμασίας για το Rodopi Challenge 50 miler που πραγματοποιείται τον Απρίλιο του 2015 στα δάση της Ροδόπης, πως μπορούν να ενταχθούν εναλλακτικές μορφές προπόνησης όπως  η κολύμβηση και η ενδυνάμωση σε ένα πρόγραμμα ορεινού τρεξίματος και αν είναι απαραίτητη η εργομέτρηση στο ορεινό τρέξιμο. Απαντάει ο Γιάννης Δαγκόγλου.

 

[Πέτρος Πετράκος]: Με στόχο τον Rodopi Challenge (82km + 4.200 - Απρίλιος 2015) και με ενδιάμεσους τον Χ. Ενιπέα (14-12-2014), Κέρκυρα (37km, 01-02-15) και χωρίς να υπάρχει πρόβλημα προπονητικού χρόνου:

 1. Πως διαμορφώνουμε το προπονητικό μας πρόγραμμα;

2. Πως εντάσσουμε μέσα σε αυτό 2-3 φορές κολύμβηση την εβδομάδα και παράλληλα ενδυνάμωση;

3. Κρίνεται απαραίτητο να περάσουμε εργομετρικό και πότε;

 

[Γιάννης Δαγκόγλου]: Όσο αφορά το πρώτο ερώτημα, αυτό που πρέπει να εφαρμόσουμε είναι δυο μεγάλους προπονητικούς κύκλους. Ο  πρώτος κύκλος θα είναι αυτός που κλείνει με το Χειμωνιάτικο Ενιπέα, δίνοντας έμφαση σε περισσότερο δυναμικά - ανηφορικά στοιχεία στην προπόνηση μας, αφού πρόκειται για έναν καθαρόαιμο αγώνα βουνού με αρκετές δυσκολίες. Ο δεύτερος κύκλος θα κλείσει με τον αγώνα της Ροδόπης, με στοιχεία όπως ο προηγούμενος αλλά προσθέτοντας και μεγάλες διάρκειες τρεξίματος σε βουνό μιας και ο αγώνα είναι ultra-trail. Ενδιάμεσα, ο αγώνας της Κέρκυρας θα αποτελέσει ένα πέρασμα / τεστ ως δοκιμή του μεγάλου αγώνα στόχου που είναι η Ροδόπη τον Απρίλιο του 2015.


Στο δεύτερο ερώτημα που αφορά το προπονητικό πρόγραμμα σε εβδομαδιαία βάση με κάποιες ήμερες χαλαρώματος μετά από δυνατή προπόνηση τρεξίματος, μπορούμε να συμπεριλάβουμε στο πρόγραμμα μας κολύμβηση σαν εναλλακτική προπόνηση και ασκήσεις ενδυνάμωσης, αλλά το πόσες φόρες και το πότε χρονικά εξαρτάται από τις προπονητικές μονάδες που έχει σε εβδομαδιαία βάση ο αθλητής στο πρόγραμμα του. Προτεραιότητα είναι πάντα η δρομική προπόνηση με τα υπόλοιπα να αποτελούν συμπληρωματικά στοιχεία.


Το εργομετρικό δεν κρίνεται απαραίτητο αφού αναφερόμαστε σε προπόνηση για ορεινό τρέξιμο, στο οποία τα σημεία αναφοράς, τα περάσματα και οι χρόνοι είναι κάτι σχετικό και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την μορφολογία του εδάφους. Σε κάθε περίπτωση, οι προπονήσεις πρέπει να γίνονται σε μεγάλο μέρος  στο περιβάλλον αγώνα, δηλαδή σε διαδρομές στο βουνό, με διαφορετικές κλίσεις και αποστάσεις.  Στις ελάχιστες προπονήσεις που γίνονται σε ευθεία (άσφαλτος, στάδιο) μπορούν να προσδιοριστούν οι ρυθμοί ξέροντας την μέγιστη καρδιακή συχνότητα ή την ατομική επίδοση σε έναν αγώνα δρόμου διάρκειας περίπου 50 min. Έτσι ο αθλητής θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ''κεφάλαιο''  που θα ξόδευε για το εργομετρικό ώστε να  αγοράσει τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα του είναι περισσότερο χρήσιμος για τον αγώνα.

ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Latest Tweets

"@Sportiva Jackal - Ένα τσακάλι των βουνών στα πόδια σας", δοκιμή και παρουσίαση από το @Advendure_Net :… https://t.co/OTd3LZTaOE
Χριστίνα Φλαμπούρη - Η πρώτη Ελληνίδα που ολοκλήρωσε το 7 Summits project μιλάει στο @Advendure_Net Advendure:… https://t.co/RaPOCVRs4h
Μετά-covid19 εποχή: Αργός και Υπο-Τουρισμός έναντι Μαζικού και Υπερ-Τουρισμού: https://t.co/jfdIm2Qq2W https://t.co/0jmQQvbFt1
Follow Advendure on Twitter

Post Gallery

Κινητοποιήσεις ενάντια στην εγκατάσταση αιολικού πάρκου στη Δίρφη!

Επιστολή προς φίλους του ορεινού τρεξίματος και όλων των ορεινών δραστηριοτήτων

La Sportiva Jackal - Ένα τσακάλι των βουνών στα πόδια σας!

Χριστίνα Φλαμπούρη - Η πρώτη Ελληνίδα που ολοκλήρωσε το 7 Summits project μιλάει στο Advendure!

Μετά-covid19 εποχή: Αργός και Υπο-Τουρισμός έναντι Μαζικού και Υπερ-Τουρισμού!

Έτοιμοι; (Ξανά) - Φύγαμε!

Η προστασία της κοινωνίας και των αθλητών είναι ηθική υποχρέωση των διοργανωτών!

DYNAFIT Ultra 100: Ultra προστασία, σταθερότητα & αίσθηση!

Αντιοξειδωτικά και άσκηση!

Και τώρα τι ....

Σουηδική Λαπωνία - Πεζοπορώντας στο μαγευτικό Βορρά!

Η βιασύνη είναι κακός οδηγός!